שיטות הדברה טבעית

תוכן עניינים

חרקים, מכרסמים ואפילו יונים אינם מזיקים כשלעצמם, אבל כאשר הם פולשים לגינה או לסביבה הביתית – הגורמים האלו מהווים מטרד לא קטן. מזיקים עלולים לגרום לנזקים לגינה וכל מה שנמצא בה, להשאיר אחריהם לכלוך, למשוך טפילים, ולגרום לבעיות רבות נוספות. כדי להיפטר ממזיקים בביתכם, אתם יכולים להשתמש באמצעים טבעיים, כמו שיטות הדברה טבעית. כאן נציג חלק מהשיטות האלו, ונגלה כיצד להיפטר ממזיקים באופן יעיל.

שיטות הדברה טבעית לפי סוגי מזיקים

מזיקים ביתיים נחלקים למספר קבוצות. מה שמשפיע על מזיק אחד לא משפיע על השני, ולכן חשוב להשתמש בשיטות הדברה טבעיות שמתאימות למזיקים שפלשו לשטח שלכם:

עש המזון

אחד מהמזיקים הנפוצים ביותר שאוהב לפלוש לאזור המטבח וכל אזור אחר שיש בו מזון. בנוסף, העש שפולש לבתים אוהב במיוחד לנשנש בגדים שנמצאים בארונות. כדי להיפטר מעש, פזרו ברחבי המטבח ובארון שקיקים עם צמח הלבנדר, וזה אמור לסייע לבעיה.

מקקים

מזיקים נפוצים נוספים שאוהבים לפלוש לבתים. למרבה השמחה, גם מקקים אפשר להדביר באופן טבעי. כדי לעשות זאת, הוסיפו לנוזל שטיפת הרצפה שלכם חצי כוס חומץ בכל פעם שתשטפו אותה, והיא תרחיק את המקקים.

נמלים

בימי הקיץ החמים, זה נפוץ במיוחד לראות שורות של נמלים מטיילות ברחבי הבית. נמלים פולשות גם לארונות המטבח, ומומלץ בחום להדביר אותן באופן טבעי לפני שיתרבו ויהיה קשה לשלוט עליהן. גם עם נמלים ניתן להשתמש בשיטות הדברה טבעיות: פיזור של פלפל שחור, שמן מנטה או מקלות קינמון בפתחי הבית אמור לעזור לבעיה.

החומרים האלו מפיצים ריחות שאינם נעימים לנמלים, והן לא יתקרבו אליכם. אם אתם סובלים מבעיה של קיני נמלים, נסו לפזר אבקת סודה לשתייה מסביב לקן ובגבולות הקן. הנמלים לא יעברו את האזור התחום.

ומה לגביי מכרסמים?

מכרסמים מהווים אתגר בכל הנוגע להדברה טבעית. השיטות שתוארו מעלה לא עובדות על חולדות, עכברים, יונים, ובעלי חיים פולשים אחרים, כך שהם לא יעשו את העבודה. אם יש לכם עכברים או חולדות שפלשו לשטח שלכם, נסו להשתמש בכלוב לכידה. לאחר שהמכרסמים יתפתו להיכנס, הדלת של הכלוב תיסגר אחריהם, ואתם תוכלו לשחרר אותם לחופשי בשדה, חורשה או מקום אחר עם דשא ועצים.

שיטות הדברה שעובדות

השיטות שתיארנו מעלה יעילות בחלק מהמקרים, אך היעילות שלהן מוגבלת. פיזור של חומרים טבעיים בבית להרחקה של מזיקים עובדת, אבל כדי שהשיטות הטבעיות ימשיכו לעבוד – תצטרכו להשתמש בהם שוב ושוב. מלבד שיטות הדברה טבעית, יש לכם אפשרות לבחור בשיטות הדברה ירוקה, שהן מקצועיות ויעילות הרבה יותר.

המרכז לאיכות הסביבה מספק פתרונות הדברה מתקדמים בשיטות ירוקות ויעילות. החומרים שאנו משתמשים בהם הם חומרים בעלי רעילות נמוכה, כך שהם עובדים על מזיקים, בלי להזיק לחיות מחמד או ליושבי הבית. אנו מתמחים בשיטות המתקדמות והאיכותיות ביותר להרחקה של חרקים, מכרסמים ויונים, ואתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ בכל עת.

השאירו פניה ואיש מקצוע ישוב אליכם בהקדם:

התייעצו איתנו: