הרחקת יונים בראש פינה

הרחקת יונים

תוכן עניינים

היונים פשוט לא מפסיקות

היונה חוזרת שוב ושוב לזירת הפשע ואתם מוצאים את עצמכם חסרי אונים? בעיצומה של מלחמת התשה שפשוט איננה מפסיקה לרגע וכנפה של היונה על העליונה?

אתם לא לבד. מדובר בבעיה שמוכרת לכל בית ובית בישראל, וכן בעיה עולמית בכל אזור המיושב על-ידי בני אדם.

נבין לרגע את טבע היונה – היא בעל כנף שאיננו נודד, ולכן כל אזור מיושב עבורה הוא פשוט גן עדן של ממש. אנחנו מותירים אחרינו שפע של מזון, וכן המבנים שלנו מספקים את המגורים הנחוצים ליונה. אז למה שהיא תעזוב?

היא בעל חיים עקשן למדי, והוא ישוב על עקבותיו שוב ושוב, אלא אם כן ניצמד לעיקרון אחד שמנחה אותנו בהרחקת יונים – כל עוד ליונים נוח, הן פשוט לא יעזבו. ברגע שנוציא את הנוחות מן המשוואה הן יחפשו אחר מקום אחר.

הרבה מעבר למטרד

הבעיה העיקרית אצל יונים איננה טבועה דווקא בהיותן מרגיזות, מרעישות או מלכלכות. אלא בעובדה שהן מביאות עמן מחלות, מעלות את ההיתכנות לאלרגיות חריפות, והנזקים שהן גורמות לרכוש עלול להגיע לאלפי שקלים:

הזמנת מרחיק יונים בראש פינה

צוות המרכז לאיכות הסביבה מעמיד לרשות לקוחותיו מרחיקי יונים מקצועיים ובזמינות גבוהה בסמוך לכל עיר ויישוב.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה והתייעצות.

השאירו פניה ואיש מקצוע ישוב אליכם בהקדם:

מה השירות כולל?

כדי להרחיק יונים באופן מלא, עלינו כאמור להוציא את הנוחות מן המשוואה של היונה. ברגע שהיונה תחוש באי-נחת לאור מקום מחייתה הנוכחי, היא פשוט תפרוש את כנפיה ותעבור למקום אחר.

נאתר את המוקדים הבעייתיים

הצעד הראשון שעלינו לנקוט בו הוא קודם כל לחקור את הזירה.

להבין היכן היונה נוהגת לשכון, ואילו מקומות חלופיים היא עלולה לרצות בהם לאחר שנטפל באזורי המחייה הנוכחיים שלה.

מטרתנו היא להבטיח הרחקת יונים מלאה.

התקנת רשתות ליונים

התקנת רשתות ליונים מתבצעת בעיקר במרפסות השירות לתליית כביסה, אך יש מי שגם מבקשים להתקינן במרפסות השמש (לרוב נמנעים לאור מפגע אסתטי מסוים).

שימושים נוספים לרשתות יונים ניכרים בפתחי אוורור של מבנים ובעיקר במחסנים, במרווח הקיים בין קולט שמש סולרי לבין תקרת המבנה ועוד. הם מאפשרים התאמה אישית למגוון תרחישים המצריכים התייחסות מיוחדת.

דוקרני יונים וסליל קפיץ נגד יונים

דוקרנים נגד יונים או סליל נגד יונים הם פתרון נפלא שמאפשר להרחיק את היונים בקלות ובפשטות.

היכן שלא ניתן להשתמש ברשתות, נהוג להשתמש בפתרונות אלו שמטרתם למנוע קרקע יציבה עבור היונה. כאשר היונה לא מוצאת את מקומה, היא פשוט מחפשת אחר מקום מחייה חדש.

נהוג להשתמש בהם בשלטים מסחריים, בגגות מבנים ובתים, ועד לפתרונות יצירתיים לתבליטים על גבי קירות חיצוניים של מבנה עליהם היונים נוהגות לעמוד.

האם ניתן להרחיק יונים לבד?

נציין שמרבית הרחקות היונים מצריכות רישיון עבודה בגובה. עם זאת, ישנם מצבים בהם ניתן לנקוט בצעדים עצמאיים שירחיקו את היונים:

התייעצו איתנו

לכל שאלה והתייעצות בנושא הרחקת יונים בראש פינה והסביבה, צוות המרכז לאיכות הסביבה מזמין אתכם להתייעץ עם המוקדנים שלנו.

השאירו לנו פנייה באתר, או צרו עמנו קשר טלפוני.

התייעצו איתנו: