איך מבריחים יונים?

תוכן עניינים

הרחקת יונים היא תחום שכולל בתוכו מגוון שיטות להרחקה של בעלי הכנף האלו. בעוד שיש שיטות ביתיות שלא עושות את העבודה, ישנן שיטות מקצועיות שיכולות לעזור לכם להיפטר מיונים. המרכז לאיכות הסביבה מציע את הפתרונות המקצועיים והיעילים ביותר להרחקת יונים, ואם תהיתם איך מבריחים יונים – כאן נענה על השאלה הזו.

הרחקת יונים באמצעים ביתיים

ישנם מגוון מקומות שמציעים טיפים ושיטות שונות להרחקת יונים באופן עצמאי. בין השיטות האלו נכללים פסלים שונים להרחקת יונים (דוגמת עורב להרחקת יונים, ינשוף להרחקת יונים, דחליל להרחקת יונים, וכו'). בנוסף, ישנם טיפים שמציעים להרחיק יונים באמצעות תלייה של פריטים נוצצים – כמו דיסקים.

השיטות האלו נשמעות יעילות, אך זה לא כך; האמצעים האלו להרחקת יונים אינם עובדים מפני שהיונים מתרגלות אליהם במהרה. כתוצאה מכך, הן חוזרות למקומם, וגורמות לנזקי רעש ולכלוך.

תרסיס להרחקת יונים

שיטה נוספת להברחת יונים באופן עצמאי היא תרסיס להרחקת יונים. מוצרים מהסוג הזו להרחקת יונים כוללים כימיקלים שונים שריחם דוחה יונים. אולם, גם כאן מדובר בשיטה עם יעילות מוגבלת, ואפילו סיכונים מסוימים. תרסיסים שונים להרחקת יונים הם דביקים, ומושכים אבק, לכלוך וגם מזיקים.

בנוסף, שאיפה של הכימיקלים שמכילים התרסיסים האלו עשויה לסכן את בריאותכם במידה ניכרת. אם תהיתם איך מבריחים יונים בשיטות ביתיות, התשובה היא שלא ניתן לעשות זאת.

איך מבריחים יונים לטווח ארוך?

כאמור, שיטות ביתיות להרחקת יונים פשוט לא עושות את העבודה. אם כן, אילו שיטות קיימות להרחקת יונים? במרכז לאיכות הסביבה אנו מציעים מגוון שיטות יעילות להרחקת יונים, כמו:

דוקרנים להרחקת יונים

דוקרנים מיוחדים שעשויים מפלדת אל-חלד, וניתן להציב אותם במקומות מישוריים שונים – כמו גגות, כניסות למרפסות, ועוד. 

הדוקרנים ליונים אינם מזיקים ליונים, אלא יוצרים סביבה לא נוחה עבורם. כאשר יונה מנסה לעמוד על דוקרנים, או לחדור דרכם – היא אינה מצליחה. כתוצאה מכך, היונים מתרחקות מהדוקרנים ומהאזורים הקרובים אליהם.

סלילים להרחקת יונים

סלילים קפיציים מיוחדים שעשויים מפלדת אל-חלד. את הסלילים מותחים בין שני קצוות של אזורים פתוחים, וכמו הדוקרנים – הם יוצרים סביבה לא יציבה עבור יונים. הסלילים אינם מאפשרים ליונים לעמוד עליהם או לחדור לאזור שבו הם מותקנים, והודות לכך – היונים לא מתקרבות לאזור.

רשתות להרחקת יונים

אם יש בביתכם או בבית העסק שלכם מקומות פתוחים חלקית, כמו מרפסות או מסתורי כביסה – אתם יודעים שהם מהווים מוקד משיכה ליונים. סגירה של אזורים כאלו, באמצעות רשתות להרחקת יונים, יוצרות מחסום שלא ניתן לעבור דרכו, ויונים אכן לא נכנסות למקומות שסגורים ברשתות.

הרחקת יונים מקצועית מאפשרת לשמור על סביבה נקייה מלכלוך ומרעשים. המרכז לאיכות הסביבה מציע את הפתרונות האיכותיים ביותר להרחקת יונים ממבני מגורים, בתי עסק ומוסדות. אם אתם סובלים ממטרד יונים ומעוניינים בפתרון קבוע – פנו אלינו, ואנו נשמח לעמוד לשירותכם.

שאלות-תשובות

אחת מן השאלות הבולטות בה אנו פוגשים היא אם ניתן או לא ניתן להרחיק יונים לבד.

הרחקה עצמאית נגד יונים היא אפשרית אבל:

הפתרונות הם לטווח קצר בלבד. כלומר, שימוש בעורב נגד יונים יבריח אותן, אך הן ישובו אט אט כאשר הן יבינו כי אין מדובר באיום.

תרסיס נגד יונים ירחיק אותן. אך היונים ישובו ככל שעוצמת החומר תתפוגג.

מרחיקי יונים נעזרים באמצעים שמבטיחים את הרחקת היונים לצמיתות:

  • דוקרנים נגד יונים
  • סליל קפיץ נגד יונים
  • רשת נגד יונים

מטרתנו היא להבטיח שכל לקוח ולקוחה ייהנו מראש שקט מיונים.

כן ניתן להתייעץ עם המרכז לאיכות הסביבה בכל שאלה.

נדגיש כי השיחה מולנו איננה נערכת עם נציג שירות כללי! כל מענה הניתן מטעמנו, הינו על-ידי איש מקצוע מוסמך להרחקת יונים.

השאירו פניה ואיש מקצוע ישוב אליכם בהקדם:

התייעצו איתנו: