איך להרחיק יונים?

לכידת יונים

תוכן עניינים

אם אתם סובלים מבעיית יונים, אתם בוודאי מכירים את כל הצרות שנלוות לבעלי החיים האלו: רעש, לכלוך, ומשיכה של מזיקים שונים הם רק חלק מהדברים שצריך להתמודד איתם כאשר יונים פולשות למקומות מגורים. לאורך השנים התפתחו מספר שיטות להרחקת יונים, ובין השיטות האלו יש מספר דרכים שבאמצעותן ניתן להרחיק יונים לטווח ארוך. איך להרחיק יונים בצורה יעילה? כאן נענה על השאלה הזו?

שיטות ביתיות להרחקת יונים

אנשים שסובלים מבעיית יונים פונים לרוב למוצרים שונים שמיועדים לשימוש ביתי. השיטות הביתיות הנפוצות ביותר להרחקת יונים כוללות פסלים של בעלי חיים שונים – כמו פסלים של ינשופים או פסלים של עורבים. העצמים האלו נועדו להרתיע את היונים מפני האויבים הטבעיים שלהם, אך זה לא מה שקורה בפועל. כאשר פסל עומד במקומו במשך זמן רב, היונה מתרגלת אליו.

אם בתחילה היא נרתעת, לאחר מכן היונה תבין שאין סכנה ממשית, והיא תמשיך לחזור לאותם מקומות – גם אם יש בהם פסלים להרתעה.

שיטה ביתית נוספת להרחקה של יונים היא תרסיסים ותכשירים שונים שדוחים יונים. למוצרים האלו יש ריח או מרקם שדוחים יונים, וכאשר הן באות במגע איתם – היונים נרתעות. מדובר בפתרון שאולי יעיל לטווח הקצר, אך הוא יוצר לא מעט בעיות בטווח הארוך. תרסיסים ומוצרים אחרים להרחקת יונים כוללים בתוכם כימיקלים שעלולים להזיק ליונים, בעלי חיים אחרים, ואפילו לבני אדם.

בנוסף, המוצרים האלו הם דביקים במרבית המקרים, כך שאם מרססים אותם – הם מושכים לכלוך, אבק ומהווים מצע לחיידקים. לכן, מדובר בפתרון שהוא חלקי בלבד, שכן הוא יוצר בעיות אחרות

איך להרחיק יונים ממבנים?

אם שיטות ביתיות להרחקת יונים לא עובדות, מה ניתן לעשות נגד המטרד הזה? למרבה השמחה, פותחו מספר שיטות יעילות במיוחד להרחקת יונים, ובמרכז לאיכות הסביבה, נשמח לספק לכם את הפתרון המתאים ביותר לצרכים שלכם:

סלילים להרחקת יונים

סלילים קפיציים שעשויים מפלדת אל-חלד, וניתנים להתקנה במקומות פתוחים, כמו גגות, למשל. הסלילים הייחודיים האלו יוצרים אזור שלא מאפשר ליונים להיכנס אליו. כאשר יונים מנסות לעמוד על הסלילים, הן לא מצליחות להתייצב, ולכן הן מתעופפות. כלומר, נוצרת סביבה בלתי אפשרית עבור יונים, ולכן הן יתרחקו ממקום שבו יש סלילים.

דוקרנים להרחקת יונים

הפתרון הזו דומה מבחינת השפעות לסלילים להרחקת יונים. דוקרנים יוצרים גם הם סביבה שאינה נוחה ליונים; הדוקרנים האלו, שעשויים גם הם מפלדת אל-חלד, יוצרים אזור שהוא לא חדיר ליונים. הם אינם מזיקים לחיות האלו, כך שמדובר בפתרון יעיל והומני כאחד.

רשת להרחקת יונים

השמה של רשת היא פתרון מעולה להרחקה של יונים ממרפסות ואזורים פתוחים אחרים. הרשת יוצרת מחסום בלתי-חדיר ליונים, כך שהן לא מצליחות להיכנס לאזור המרושת, ובטח שלא לקנן בו.

אם אתם תוהים איך להרחיק יונים, חשוב שתדעו ששיטות ביתיות לא יעשו את העבודה. מומלץ, במקום זאת, לפנות אלינו במרכז לאיכות הסביבה, וליהנות מפתרונות ארוכי טווח ויעילים נגד יונים. אנו נייעץ לכם על השיטה היעילה ביותר עבורכם, ונספק לכם פתרון אידאלי ואסתטי לבעיית היונים שלכם.

השאירו פניה ואיש מקצוע ישוב אליכם בהקדם:

התייעצו איתנו: