שיטות ביתיות להרחקת יונים

תוכן עניינים

אם אתם סובלים מבעיית יונים בביתכם, או בבית העסק שלכם, אתם יודעים באיזה מטרד מדובר; למרות שיונים נראות לא מזיקות, הן עלולות לגרום ללא מעט בעיות. הציפורים האלו עלולות לשאת כיני יונים וטפילים אחרים, הן מושכות מזיקים, יוצרות לכלוך רב, וגם מטרד רעש. כדי להיפטר מיונים, פותחו מספר שיטות ביתיות להרחקת יונים. מה הן השיטות האלו והאם הן אכן עובדות? כאן נענה על השאלות.

דחליל עורב/ינשוף

עורבים וינשופים מאיימים באופן טבעי על יונים, ולכן יונים מפחדות מהם. כיום נמכרים פסלי דחלילים של עורבים וינשופים, שניתן להציב בכל מקום שבו יונים מתאספות. כאשר היונים רואות את הדחליל, הן לא מתקרבות אליו, כלומר הן מתרחקות.

השיטה הייחודית הזו אכן עובדת, אבל לזמן מוגבל בלבד. אם יונים יתרחקו מדחליל 10 פעמים, בפעם ה-11 הן כבר לא יפחדו. מדוע? מפני שהיונים מסתגלות למראה, וכאשר הן רואות שלא מדובר באיום ממשי – הן יחזרו למקומן.

שיטות ביתיות להרחקת יונים עם ספריי דוחה יונים

ברשימה של שיטות ביתיות להרחקת יונים ניתן למצוא ספריי דוחה יונים. המוצר הזה קיים במגוון תצורות, וישנם תרסיסים שמרחיקים יונים באמצעות ניחוח שלא נעים להן, ותרסיסים שיוצרים סביבה דביקה. בשני המקרים האלו, היונים יתרחקו מהמקום שבו מרססים את התרסיס. לעומת השיטה של הדחליל, השיטה הזו יעילה למדי, אך היא גם מוגבלת; כדי שיונים יתרחקו ולא יחזרו, צריך לרסס ספריי דוחה יונים שוב ושוב.

בנוסף, ישנם תרסיסים שאינם מזיקים, אך יש גם תרסיסים שעלולים לגרום לנזקים ליונים ולבעלי חיים אחרים. תרסיסים מהסוג הזה מכילים כימיקלים שלא מומלץ לשאוף, ולכן השיטה הזו לא נחשבת לבטיחותית תמיד. מלבד זאת, נוצרת גם בעיה של לכלוך עם ספריי דוחה יונים: התרסיסים האלו הם דביקים, והם מושכים לכלוך רב, אבק, נוצות, וגורמים אחרים שנדבקים אליהם.

איך מבריחים יונים לטווח ארוך?

כאמור, שיטות ביתיות להרחקת יונים פשוט לא עושות את העבודה. אם כן, אילו שיטות קיימות להרחקת יונים? במרכז לאיכות הסביבה אנו מציעים מגוון שיטות יעילות להרחקת יונים, כמו:

דוקרנים להרחקת יונים

אל תתנו לשם להרתיע אתכם – דוקרנים נגד יונים אינם מזיקים ליונים וחיות אחרות כלל וכלל, והם אחת מהשיטות היעילות ביותר להרחקת יונים. דוקרנים עשויים מנירוסטה, והתפקיד שלהם הוא ליצור סביבה שלא ניתן לעמוד עליה. כשהיונים מנסות להתקרב או לעמוד באזור שיש בו דוקרנים, הן לא מצליחות, ומתעופפות מהמקום. דוקרנים מקובעים במקומם, ולכן מדובר בפתרון קבוע, יעיל וידידותי לסביבה.

דוקרנים מתאימים למקומות חיצוניים, כמו מרפסות ואדניות, וניתן להתקין אותם באופן עצמאי. אולם, כדי להרחיק יונים לצמיתות – חשוב להשאיר את העבודה לאנשי מקצוע. התקנה של דוקרנים מתבצעת בדרך כלל בגובה, והיא דורשת מיומנות, וגם ניסיון בעבודה בגובה. בנוסף, צריך לדעת בדיוק כיצד להתקין את הדוקרנים כדי שיישארו במקומם, וירחיקו יונים ביעילות.

סלילים להרחקת יונים

סלילים קפיציים מיוחדים שעשויים מפלדת אל-חלד. את הסלילים מותחים בין שני קצוות של אזורים פתוחים, וכמו הדוקרנים – הם יוצרים סביבה לא יציבה עבור יונים. הסלילים אינם מאפשרים ליונים לעמוד עליהם או לחדור לאזור שבו הם מותקנים, והודות לכך – היונים לא מתקרבות לאזור.

הרחקת יונים יעילה ומקצועית עם המרכז לאיכות הסביבה

שיטות ביתיות להרחקת יונים לא עושות את העבודה בצורה יעילה. אם אתם רוצים שירות הרחקת יונים – המרכז לאיכות הסביבה כאן עבורכם. הצוות המקצועי שלנו מתקין אמצעים להרחקת יונים במבני מגורים, בתי עסק ומוסדות, ואנו מציעים את השיטות היעילות ביותר להרחיק יונים: דוקרנים נגד יונים, סלילים נגד יונים, ורשתות נגד יונים. צרו עמנו קשר, ונספק לכם שירות מקצועי בכל עת, ונתאים לכם את השיטה היעילה ביותר לביתכם או לבית העסק שלכם.

שאלות-תשובות

בהחלט אפשרי, זה תלוי פשוט במיקום ובמורכבות.

כך למשל, הרחקת היונים מן האדנית היא אפשרית, וכמוה גם ממרפסת השמש בחלק מן המקרים.

במצבים כמו מרפסת השירות, נדרשת התקנתה של רשת יונים. בגג בית או בניין, התקנת הדוקרנים או הסליל נגד היונים, מצריכה מיומנויות לעבודה בגובה.

ההיגיון של היונה עובד כך: כל עוד נוח לה, היא תחזור.

עלינו למצוא את הדרך להוציא את הנוחיות מן המשוואה.

תמיד 🙂

הצוות שלנו ישמח לסייע לכם בכל שאלה, ולבחון כיצד תוכלו להרחיק את היונים אחת ולתמיד.

השאירו פניה ואיש מקצוע ישוב אליכם בהקדם:

התייעצו איתנו: